Звіт про роботу учнівського самоврядування "Веселка" за 2015 рік


Протягом багатьох років наша школа не просто існує, а живе цікавим життям, невпинно розвивається, прагне у майбутнє. В Кумарівській ЗОШ І – ІІІ ступенів розроблено чітку стратегію створення виховної системи, визначено основні шляхи її становлення, що впроваджується через учнівське самоврядування.

Однією з умов успішної реалізації Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» є участь органів учнівського самоврядування в діяльності виховної системи школи. Оскільки, наш час потребує лідерів нової формації - людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно, у школі створено організацію учнівського самоврядування «Веселка» – добровільну організацію учнів навчального закладу, яка забезпечує право і надає можливість в межах Статуту здійснювати регулювання і управління справами в інтересах учнів навчального закладу.


До шкільного парламенту обираються творчі, здібні, ініціативні учні, які користуються авторитетом серед своїх однолітків. Діяльність парламенту різноманітна і насичена. У центрі його уваги кожна ділянка роботи: чи то олімпіади, предметні тижні, родинні свята, чи то спортивні змагання, туристичні походи чи інші виховні заходи, які проводяться за участі членів самоврядування.

Головне, що до всіх справ залучається все більше учнів і це дає їм змогу виявити свою позицію, свій талант у конкретному ділі і, звичайно ж, формує почуття відповідальності за доручену справу. Наші школярі потребують практичних навичок управлінської діяльності, вміння самостійно вирішувати більшість питань їхнього колективного життя.

У 2015 році робота учнівського самоврядування в закладі була спрямована на реалізацію Статуту учнівського самоврядування Кумарівської ЗОШ І – ІІІ ступенів. Згідно зі Статутом учнівське самоврядування школи, висловлюючи волю учнів, дбає про забезпечення прав і свобод людини, гідних умов життя, навчання, прагне зміцнення демократії, виховання відповідальності в учнів. Його мета – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму. Президент правління органу самоврядування «Веселка» - Нерубальна Ганна.

На початку року був розроблений та прийнятий план учнівського самоврядування. Також на початку року був обраний та затверджений новий склад учнівського самоврядування. Він складається з 6 комісій та президента учнівського Парламенту. У складі учнівського самоврядування діють такі Міністерства: освіти, культури, внутрішніх справ, спорту та здоров’я, праці та санітарії, преси та інформації.

Члени учнівського самоврядування активно допомагали адміністрації школи під час проведення волонтерської роботи, допомагали вчителям - предметникам у проведенні предметних тижнів, олімпіад, усіх загальношкільних заходів, систематично перевіряли стан збереження підручників учнями.

Модель учнівськогосамоврядування нашої школи має цілеспрямовану, конкретну, систематичну і прогнозовану за наслідками діяльності учнів. Робота учнівського самоврядування спрямована на формування особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією. Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення їх до активної та систематичної участі у вирішенні важливих питань класу та школи, в залученні всіх членів учнівського колективу до планування, організації, контролю й підбиття підсумків навчальної та суспільно-корисної праці. Основна мета - виховувати в учнів активну життєву позицію.

Протягом навчального року спільними зусиллями педагогічного колективу та командою учнівського самоврядування організовуються та проводяться шкільні заходи, щодо розвитку соціалізації, комунікації, виховання та навчання учнів: спортивні змагання, різноманітні концертні та художні заходи, залучення до гурткової роботи. Раз на тиждень проводився загальний збір представників класних колективів та членів парламенту, на якому вирішувались робочі питання, розроблялись плани роботи на тиждень, підводились підсумки роботи, нагороджувались переможці.

Активно у наший школі працює Міністерство внутрішніх справ (дисципліни та порядку). Разом з Міністерством освіти на чолі з Кулачинським Максимом вони займаються організацією лінійок, підготовкою тематичних інформаційних виступів по групах до визначних дат, займаються пропагандою здорового способу життя, готують щомісячні календарі знаменитих дат до: Дня рідної мови (21.02), Дня української писемності (09.11), Шевченківських днів, предметних тижнів. Міністерство дисципліни та порядку протягом навчального року стежить за чергуванням по школі, збереженням шкільного майна. Двічі на місяць голова міністерства Козлова Вероніка організовує проведення «рейдів-перевірок» відвідування і запізнення учнів до школи, організовує «правові тижні», допомагає в проведенні зустрічей з працівниками правоохоронних органів. Це міністерство тісно співпрацює з учительським колективом і координує свою роботу з планом роботи школи. Заслуговує на увагу робота Міністерства дисципліни та порядку щодо профілактики правопорушень у школі. Члени міністерства проводять роботу з батьками і учнями-порушниками, беруть участь у засіданні штабу профілактики, на батьківських зборах готують виступи на актуальні, проблемні теми, наприклад: «Насильство в сім’ї».

Міністерство спорту та здоров’я під керівництвом Голімбієвського Олександра бере активну участь у проведенні різноманітних спортивних заходів: естафету, присвячену Дню фізкультури, шкільні змагання з волейболу, виступи про здоров’я та довкілля тощо.

Традиційними заходами для Міністерства праці та санітарії є проведення суботників на території школи та села під девізом «Ми – за чисте довкілля». Усі учні активно прибирали території, обкопували дерева, висадили багато квітів біля школи, озеленили територію школи. Під час «толоки» до Великодніх свят учні взяли активну участь у прибиранні сільської церкви.

Члени міністерства спорту та здоров’я протягом року активно агітували учнів за здоровий спосіб життя, допомагали в проведені шкільних, окружних і районних спортивних змагань (футбол, теніс, легка атлетика), відзначали День Збройних Сил і провели конкурс «Молодь обирає здоров’я». Гарно організований був День туризму.

Міністерство культури організувало оригінальне відзначення Дня вчителя, зустрічі з ветеранами Великої вітчизняної війни, воїнами-афганцями, оформили куточок пам’яті жертвам Голодомору. Голова міністерства Кулачинська Дарина здійснювала допомогу класним керівникам у проведенні КВК і свят, виставок, таких як: Новорічний калейдоскоп, родинні свята, Осінні дари; свято Валентина, свято 8 Березня, День посвяти у старшокласники, тощо.

Так, до Дня вчителя проведено виставку плакатів «Вклонюся вчителю доземно», організовано конкурс плакатів «Я люблю українську мову» (До Дня рідної мови), КВК «Вшануймо пам'ять Кобзаря» (до дня народження Т.Г.Шевченка).

Інформаційний центр відповідає за вчасне розміщення інформацій на сайті школи. Голова Міністерства Міньковська Валентина контролює аби газети про здоровий спосіб життя випускались вчасно (щомісячно).

Військово-патріотичне виховання учнів є важливою ділянкою роботи учнівського парламенту школи. Даному напрямку роботи був присвячений тематичний період «Пам'ять про подвиг живе у серцях», протягом якого проведено уроки-пам’яті та уроки-мужності «Ми – нащадки перемоги», «Онуки та правнуки дідів-переможців», операції милосердя, конкурс малюнку «Хай буде мир на всій землі», загальношкільна лінійка «Збережемо пам'ять про подвиг», мітинг-реквієм «Не згасити пам’яті вогонь».

Участь учнів в патріотичному флешмобі

Протягом року багато заходів було розроблено саме членами учнівського самоврядування:

- привітання ветеранів з Днем Збройних Сил України;

- учнівська конференція для учнів 10-11 класів «Захист Вітчизни, вшанування її державних символів – обов’язок громадян України»;

- зустріч учнів з воїнами АТО;

- диспути «Що означає бути патріотом України», «Чи потрібен я державі таким, яким я є сьогодні?»;

- дебати «Значення Б. Хмельницького в історії України».

Одним з напрямків роботи є здійснення благодійних акцій та операцій. Так, протягом року в рамках благодійної акції «Милосердя» волонтерським загоном «Соколята» проведено акцію «Допоможи ветерану» з метою надання допомоги людям похилого віку, інвалідам війни і праці.

Сьогодні велика українська родина проводжає своїх синів на захист країни, і кожен із нас може зробити свій вклад у збереження незалежності й територіальної цілісності нашої Держави.

Наші школярі з величезним натхненням та вірою виготовляли для українських солдат невеличкі подарунки-обереги.

Але на цьому ми не спиняємось. Сподіваємось, наш приклад надихне інших дітей на добрі справи. Адже це так легко: зроби оберіг для воїна своїми руками, напиши побажання солдату. І можливо, саме твоя турбота допоможе зберегти йому життя та повернутися додому живим і здоровим. Учні Кумарівської ЗОШ І – ІІІ ступенів взяли участь в проекті "Оберіг для воїна», результатом якого стало відео звернення, розміщенe на платформі YouTube.

Члени шкільного парламенту на протязі 2015 року взяли участь в багатьох проектах різного спрямування:

- Проект «1000 тисяч книжок для сільських бібліотек» (до Дня людей похилого віку);

- Проект «Посади калину – символ України» (проект екологічного спрямування).

На виконання Районної комплексної програми увічнення пам’яті учасників антитерористичної операції, жертв воєн і політичних репресій та соціальної підтримки сімей загиблих і поранених учасників АТО проводились ряд заходів: зустрічі учнів школи з воїнами – земляками учасниками АТО, благодійні ярмарки з метою збору коштів для воїнів, виготовлялись обереги, учні писали листи воїнам, малювали малюнки. Учнівське самоврядування провело акцію «Писанка для воїна».

Всі ці заходи сприяють формуванню громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, вихованню громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини.

Отож, робота шкільного парламенту у нашій школі налагоджена досить добре. Є надбання і помилки, з якими приходить досвід. Закладено підвалини великої справи – залучення учнів до участі у шкільних справах, частково, у справах села, району. Протягом 2015 р. всі комісії учкому, органу учнівського самоврядування, справлялися зі своєю роботою. Більшість учнів школи із задоволенням брали учать в учнівському самоврядуванні, в організації колективних творчих справ. Учні вчилися бути ініціативними, відстоювати власну думку, формувати активну громадянську позицію .

Аналізуючи діяльність за 2013 рік можна розробити наступні рекомендації:

· В наступному навчальному році необхідно спланувати та спрямувати роботу учнівського самоврядування по залученню більшої кількості дітей, з числа пасиву, до участі в учнівському самоврядуванні та організації колективних творчих справ;

· Залучення учнів до активного спортивного життя; волонтерської діяльності;

· Залучення педагогічного колективу до вирішення управлінських завдань;

· Впроваджувати нові моделі учнівського самоврядування;

· Активніше залучати членів учнівського самоврядування до нетрадиційних форм проведення міських та районних заходів, організації дозвілля, пошуково-краєзнавчої роботи.

Кiлькiсть переглядiв: 3081

Коментарi