/Files/images/73382896.jpg

Найцінніше в людини - це життя. Життя - багатство, дане кожному з нас батьками. І дуже хочеться, щоб воно було красивим і щасливим. А яким буде ваше здоров’я і, відповідно, ваше життя залежить від вас. Ваше здоров’я і ваше життя у ваших руках.

Останнім часом спостерігається стрімке зниження чисельності населення України. Якщо 20 років назад населення України становило 52 млн. осіб, у 1990 р.- 51,5 млн., у першій половині 2000 р. - 49,5 млн., то на 1 жовтня 2001 р.,- 48 млн.999 тис. осіб. За попередніми даними перепису населення, який проводився 5-14 грудня 2001 р., на території України живуть 48 млн.860 тис. чоловік. У чому ж полягають причини зниження кількості населення нашої країни?

Соціальна та екологічна обстановка призвели до того, що в людей значно знизилися життєві сили організму, унаслідок чого кількість померлих від серцево-судинних захворювань збільшилася вдвічі, кожна третя людина помирає від онкологічних захворювань, кожна четверта - від легеневих хвороб. Здоров’я людини більшою мірою залежить від її способу життя. За кордоном це усвідомили порівняно давно, у нашій же країні ставлення до здоров’я починає набувати все більшого значення тільки останнім часом. Але що ж таке здоровий спосіб життя? Це система поведінки людини, яка охоплює культуру руху, харчування , взаємних стосунків, повноцінного сімейного життя, творчу активність, високоморальне ставлення до довкілля, людей, самих себе, відмову від шкідливих звичок, дотримання правил безпечної поведінки. Якщо в зрілому віці людина більш-менш свідомо вибирає свій життєвий шлях, то в дитинстві на неї суттєво впливають різноманітні соціальні причини. Усе частіше наставниками дитини стають неосвічені, недосвідчені, аморальні люди. Унаслідок цього в підлітків виникають асоціальна поведінка та шкідливі звички.

План заходів

доМісячника знань правил безпеки життєдіяльності

в Кумарівській ЗОШ І-ІІІ ст.

(2016-2017 н.р.)

№ п/п

Дата проведення

Захід

Відповідальний

1

07.11

Загальношкільна лінійка. Оголошення місячника з питань безпеки життєдіяльності та пожежної безпеки. Обговорення ситуацій «Сам удома» (1-4кл)

ЗДВР

Кулачинська Т. В.

Кл.керівники 1-4 кл.

2

Протягом місяця (07.11-05.12)

Бесіди: -«Правила поведінки на дорозі» -«Правила протипожежної безпеки у вашому домі» -«Профілактика харчових отруєнь» -«Як вберегти себе від побутового травматизму» -«Правила поведінки на льоду» -«Правила поводження з вибухонебезпечними предметами» -«Правила користування побутовим газом» -«Як позбутися шкідливих звичок» -«Пожежно-небезпечні об'єкти. Небезпека використання відкритого вогню».

Кл. керівники, органи шкільного самоврядування, медпрацівник Швець А.А.

3

10.11

Диктант «Обережно – газ!» (2-4 кл) Диктант «Героїчна професія рятувальника» (4-9 кл.)

Класоводи 2-4 кл.; Вч.укр.мови Соколовська Л.А.,

Бончковська К.М.

4

14.11

Виховний захід "В країні дорожніх знаків" (1-7 кл.)

Кл.керівники 1-7кл.;

Вайсман Л.Є., Курочкіна О.М.

5

15.11

Конкурс творчих робіт «Рятувальник – професія героїчна»

ЗДВР

Кулачинська Т.В.

6

17.11

Міжнародний день відмови від паління. Випуск стіннівок «За хмарою тютюнового диму» (5-9 кл.); Диспут «Життя без паління» (8-11кл.)

Кл.керівники,

Вч. образотв. мистецтва

Вайсман Л.С.

7

24.11

Тематична виставка «101 – народна служба порятунку»

Бібліотекар

Якубовська Т.В.

8

21.11-25.11

Шкільний чемпіонат з волейболу «Ми за здорову націю»

Вч.фіз-ри

Слободянік В.Б.

9

29.11

Виступ шкільної дружини юних рятувальників «І дорослий, і малий усять пам’ятати, якщо сталася біда – 101 набрати»

ЗДВР

Кулачинська Т.В.

10

01.12

Вікторина «Якщо друг опинився в небезпечній ситуації» (8-11 кл)

Павловська Н.Ю.

11

02.12

Виставка малюнків «Увага- вогонь!», «Газ – це небезпечно!».

Вайсман Л.С.

12

Протягом місяця

Оновлення куточків основ безпеки життєдіяльності в кабінетах

Кл.керівники;

вч. осн. здоров’я

13

05.12

Загальношкільна лінійка. Підбиття підсумків Місячника знань безпеки життєдіяльності.

ЗДВР

Кулачинська Т.В.

Орієнтовний перелік тем виховних заходів з безпеки життєдіяльності та охорони праці

1.Виховна година "Твій друг - дорожній рух".

2.Ігри та змагання з правил безпечної поведінки учнів на вулицях і дорогах.

3.Бесіда-практикум: "На відпочинку взимку", "Як підготуватися до безпечного відпочинку взимку. Вибір одягу".

4.Бесіда "Як запобігти обмороженню".

5.Бесіда-практикум "Руки - основний носій збудників хвороб".

6.Обговорення ситуацій "Сам удома".

7.Бесіда "Пожежно-небезпечні об'єкти. Небезпека використання відкритого вогню". 8.Вікторина "Твої рятувальники: рятувальна служба, пожежна охорона, медична допомога, міліція, аварійна служба газу. Як повідомити про аварію".

9. Обговорення ситуацій "Пішохід і автомобіль".

10.Бесіда "Правила безпечної їзди на велосипеді".

11.Рольова гра "Перша допомога" (укуси комах, тварин, порізи, синець, кровотеча)

Безпека на дорогах та транспорті

Одним з найповніших видів дорожньо-транспортних пригод є наїзд транспортних засобів на пішохода, причому 60% таких пригод здійснюється з вини самих пішоходів. Пішоходи повинні ходити тротуарами, пішохідними доріжками, а за їх відсутності - велосипедними доріжками або в один ряд по узбіччю дороги, назустріч руху транспортних засобів. При цьому необхідно бути особливо обережним та не створювати перешкод іншим учасникам руху. На дорогах, які мають розділову смугу, а також на дорогах поза населеними пунктами, можна рухатися по зовнішньому краю проїжджої частини назустріч руху транспортних засобів - це дає можливість пішоходу краще оцінити дорожню обстановку та уникнути попадання під транспортний засіб. Переходити проїжджу частину пішоходам дозволяється тільки підземними, надземними пішохідними переходами та в місцях, позначених спеціальною дорожньою розміткою або дорожніми знаками «Пішохідний перехід». Переходячи проїжджу частину, пішоходи не повинні затримуватися та зупинятися на ній. Не рекомендується дорогу перебігати, потрібно йти спокійним кроком. Чекати автобусів, тролейбусів, трамваїв, автомобілів, таксі пішоходи повинні на посадкових майданчиках, а якщо вони відсутні - на тротуарі або узбіччі. На трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, починати перехід проїжджої частини дороги дозволяється після повної зупинки трамвая. Після виходу з трамвая, якщо рейки прокладені посередині проїжджої частини дороги, пішоходи повинні оцінити дорожню обстановку, а потім йти до тротуару. Відповідно до Закону України про дорожній рух та Правил дорожнього руху пішохід має перевагу: перед транспортними засобами при переході проїжджої частини визначеними пішохідними переходами, що не регулюються, а також тими переходами, що регулюються, за наявності відповідного сигналу світлофора або регулювальника. Крім того, пішохід має право вимагати від державних та місцевих органів влади, власників доріг, вулиць та залізничних переїздів створення безпечних умов пішохідного руху. Тому краще переходити проїжджу частину дороги в місцях, де це дозволяється, ніж ризикувати своїм життям і здоров'ям порушуючи Правила дорожнього руху. Небезпека в пасажирському транспорті може чекати на вас не тільки у випадку порушення водієм правил дорожнього руху, але і йти від пасажирів, які знаходяться поряд. При перших намаганнях завести з вами знайомство людиною, яка вам не сподобалася, рішуче обірвіть її. Але не вступайте з нею в суперечки, не конфліктуйте - зробіть вигляд, що нічого не трапилось, і перейдіть на інше місце. Якщо домагання продовжуються, то краще вийти на людній зупинці, залишивши незнайомця в автобусі. Оберігайте свої валізи та кишені в переповненому транспорті, не перекидайте сумку за спину. При вході й виході з транспортного засобу будьте особливо пильні. Якщо помітите, що, незважаючи на ваші пересування, хтось все-таки виявляється поряд, постійно контролюйте свої речі, пересядьте в інший автобус або, зробивши вигляд, що виходите, пропустіть підозрілу особу уперед. Якщо ви бажаєте скористатися таксі, по гроші для оплати намагайтеся приготувати заздалегідь. Не показуйте стороннім свій гаманець і місце його зберігання. У таксі, якщо воно вільне, сідайте на заднє сидіння. Якщо у таксі, яке ви зупинили, вже знаходиться компанія збуджених або підпилих людей, краще відмовтесь від поїздки, назвавши протилежний напрям. Виходити з таксі намагайтесь у людному освітленому місці. Не ховайте від водія своєї тривоги, попросіть його зачекати, доки ви зайдете в під'їзд або в квартиру. У приміських поїздах, метро, у трамваях-зчепах не сідайте в порожній вагон. Краще знаходитись у першому вагоні, де можна звернутись за допомогою до машиніста. Не затримуйтесь на зупинках, ідіть разом з усіма.

Безпека при роботі з електрикою

Сучасна домівка насичена різноманітною електропобутовою технікою. Всі електроприлади зв'язані з таким фактором ризику, як електричний струм. Крім того, деякі з них є джерелом шуму, вібрації, підвищення температури повітря, електромагнітних випромінювань, що за певних умов може стати фактором додаткового ризику для людини Пошкоджені електроприлади й електропроводка можуть стати причиною пожежі. При користуванні побутовими електроприладами, щоб уникнути ураження електричним струмом, необхідно дотримуватися таких елементарних правил: - не можна одночасно братися за каструлю, яка стоїть на плиті, і за кран водопроводу: - змінюючи електролампочку, необхідно виключити подання струму в патрон; - не можна мокрими руками торкатися вимикача, розетки, цоколя електролампочки, увімкнутих електроприладів, неприпустимо прасувати вологу білизну праскою з пошкодженим шнуром; - не можна прикріплювати до електролампочки саморобні паперові абажури; - не можна ремонтувати побутову техніку, яка перебуває під напругою; - не можна експлуатувати електропристрої мокрими; - не можна прив'язувати до електропроводки мотузки, проводки, тому що вони можуть пошкодити ізоляцію і викликати коротке замикання; - у сирих приміщеннях не рекомендується встановлювати розетки; - категорично забороняється ремонтувати перегорілі пробки з допомогою саморобного «жучка». При загоранні електропроводки і побутової електротехніки необхідно відімкнути струм, а потім уже займатися гасінням пожежі. Невміння користуватися електроприладами може призвести до електротравми. Робота з електроприладами у вологому приміщенні, при наявності поблизу від людини предметів, які добре проводять струм і з'єднані з землею, винятково небезпечна і вимагає суворого дотримання правил У дуже задимленому приміщенні необхідно відчинити вікна й двері, пам'ятаючи, про те, що ця дія значно прискорить силу горіння. Зменшити задимленість може розпилення потоку води, яка знижує температуру в приміщенні, осаджує тверді частки з повітря та сприяє гасінню пожежі. Для ефективного забезпечення життя під час пожежі необхідно: - накинути на себе шматок тканини, добре змочений водою; - прикрити органи дихання зволоженою пов'язкою; - взяти з собою запасну зволожену тканину; - ніколи не можна бігти наздогад та баритися на виході; ; - людське життя важливіше будь-якого майна, тому рятувати в першу чергу необхідно людей; - неухильне виконання протипожежних правил та інструкцій у будь якому громадському місці, вдома, в школі, особливо при користуванні електроприладами, відкритим вогнем, а також при складуванні та використанні вогненебезпечних речовин; - знати засоби гасіння пожежі та враховувати те, що «в першу чергу для гасіння пожежі достатньо чашки води, в другу - три відра, в третю - не вистачить і тонни»; - пам'ятати, що не можна складати і горючі та легкозаймисті предмети в підвалі, на горищі, на балконі; - праску, електроплитки та інше обладнання слід встановлювати на вогнетривкому матеріалі , на відстані не менше 60 см від занавісок та меблів; не можна залишати їх без нагляду або - використовувати в невиправному стані; - не допускати попадання води в розетку й електропобутові прилади, тому що може відбутися замикання та пожежа; - дотримуватися особливої обережності при користуванні свічками, не встановлювати .їх на новорічних ялинках; - не пошкоджувати встановлену в громадських місцях систему автоматичної пожежної сигналізації та первинні засоби пожежогасіння (пожежні гідранти, рукави, вогнегасники та ін.); Деякі практичні поради дітям для запобігання пожежі: - не кидайте палючі сірники, спочатку погасіть їх; - забирайте сірники у малюків, не дозволяйте їм гратися з ними; - не запалюйте і не гасіть самі гасову лампу, примус, газову колонку. Попросіть про це дорослих; - якщо в домі загориться бензин, гас або будь-яка олія, і їх неможна гасити водою, необхідно накинути на вогонь щільну тканину, ковдру, старе пальто або засипати піском чи землею. Це пов'язано з тим, що гас і бензин легші за воду. Тому, попадаючи на поверхню цих рідин, вода опускається на низ і не гасить полум'я, що горить зверху; - перед розведенням вогнищ підготуйте для цього місце, щоб вогонь не перекинувся на предмети, що знаходяться поруч. Місце для розведення багаття необхідно обкопати. Ширина обкопаної смуги повинна бути не менш 0,5 м: - недогоріле вогнище ретельно залийте водою чи засипте землею; - ні в якому разі не розпалюйте піч бензином або іншими легкозаймистими рідинами; - запам'ятайте телефон пожежної команди -01.

Зразок класної години на тему: "БЕЗПЕЧНІ ОСЕЛЯ ТА ПОДВІР'Я"

Тема: нагадати учням правила безпеки у побуті та правила безпечної поведінки під час ігор на подвір'ї; навчити попереджати та запобігати виникненню небезпечних ситуацій, що можуть стати загрозою для життя дитини, виховувати дисциплінованість, обережність та увагу.

Обладнання: плакати правил безпеки у побуті; пам'ятки «Правила протипожежної безпеки», «Якщо виникла пожежа, а дорослих немає вдома» та «Що робити, якщо пахне газом»

ДІЙОВІ ОСОБИ Учитель Учні-читці (чотири особи). Домовичок Виховний захід відбувається у класі. На класній дошці розташовані плакати правил безпеки. Угорі написано назву виховного заходу.

Учитель. Друзі, перед тим, як розпочати нашу бесіду, я хочу поставити вам запитання. Скажіть, яке місце на землі ми вважаємо найнебезпечнішим? Куди ми несемо і радощі, і жалі?

Учні відповідають: «Рідний дім». Так, рідна домівка — це найдорожче місце для людини. Тут ми знаходимо затишок, спокій, тут нас люблять і розуміють.

Існує давня приказка «Мій дім — моя фортеця». Як ви розумієте цей вислів? Від цього залежить наша безпека вдома?

Учні висловлюють власні думки щодо запитання, учитель доповнює і узагальнює відповіді.

Отже, ми дійшли висновку, що безпека та добробут нашої домівки залежить від нас самих. От про те, як захистити від лиха рідну оселю і власне життя, ми і поведемо сьогодні розмову.

Наперед виходить Домовичок.

Домовичок. Привіт, друзі! Не чекали на мене? А чи упізнали? Я — Домовичок

Учитель. Доброго дня тобі, Домовичку. Вибач, але ми на тебе, дійсно, не чекали.

Домовичок. От і дарма. Захист оселі — це ж мій прямий обов'язок. Хоч мене іноді дражнять Домовичком-шкідничком, проте я не ображаюсь, бо насправді багато добра людям роблю.

Учитель. Але ж ти такий давній, хіба тобі можна довірити опікуватись сучасним житлом?

Домовичок. Часи змінюються, шановні, і я — разом із ними. Тож добре знаюся на усіх сучасних досягненнях у побуті. Ще й вам чимало слушних порад дам.

Учитель. Тоді ласкаво просимо до бесіди. Сучасні домівки мають багато зручностей: до них підведені і водопровід, і газопровід, і електрика. Ми вже не можемо уявити свій побут без цих комунікацій. А чи замислювались ви, що саме вони і можуть виявитись джерелами небезпеки? Скажіть, які лиха може спричинити легковажне поводження з водою, газом та електрикою?

Учні відповідають: «Газ та електрика можуть стати джерелом пожежі, вода — призвести до затоплення приміщення».

Домовичок. Я пропоную докладніше поговорити про пожежу. Адже це — найстрашніше лихо.

Наперед виходить учень-читець.

1 -й учень Стала древня людина стосила Відтоді, як вогонь приручила. Але й іншим буває вогонь: Злим, як змій, і підступним, як ворог, Не зігріє він ваших долонь, Може все спопелити на порох Учитель. Вогонь — друг і ворог людини. Від нас залежить, яким він буде: добрим чи злим. Якщо з вогнем поводиться необачно, може статися пожежа. Під час пожежі небезпеку для життя людей становить вогонь і дим. Вогонь спричиняє опіки тіла, а від диму можна учадіти, А чи ви можете згадати, від чого у квартирі може початися пожежа?

Учні відповідають: «Від необережного поводження із сірниками, від газової плитки та несправних електроприладів».

Домовичок. Мені часто доводиться рятувати різні оселі від нього лиха. Почнуть дітлахи гратися сірниками — тільки і слідкуй, щоб пожежа не зайнялася. А ще якось довелося рятувати хату, де дівчинка — от горе-господиня — вирішила над запаленою газовою конфоркою рушник висушити.

Учитель. Вогонь, від одного сірника може спалити не лише квартиру, а й великий будинок. Полум'я може зайнятися і від запальнички, петарди або бенгальського вогню. Пожежники якось підрахували, що кожна сьома пожежа виникає через те, що діти гралися із сірниками або запальничками.

Наперед виходить учень-читець.

2-й учень Сплять у порядку Дерев'яні малятка, Білі, темноголові, Та у цих тихонь В головах вогонь.

Домовичок Будьте, діти, з вогнем обережні, Вивчіть правила протипожежні! Для розваги та для гри Сірничата не бери! З полум'ям погані жарти, Жартувати з ним не варто!

Учитель. У кожній сучасній оселі «живуть» корисні механізми машини, їх називають побутовою технікою. Які побутові прилади ви знаєте? Учні називають: «Телевізор, пральна машина, комп'ютер, праска, пилосос, кухонні електроприлади, холодильник».

Домовичок. Харчуються ці побутові помічники електроенергією, що поступає до них по шнурах від розеток. Як вода біжить по трубах водопроводу, так струм біжить по проводах. І як вода, знайшовши дірочку у трубі, спричиняє аварію, так само й електроенергія стає небезпечною, якщо несправні проводи. Скажіть, чим загрожує людині несправний або напівобірваний провід

Учні відповідають: «Якщо людина торкнеться такого проводу, її вдарить током, може статися пожежа».

Учитель: Отже, діти, будьте обережні вдома та на вулиці, бережіть своє здоров'я.

Кiлькiсть переглядiв: 777

Коментарi